söndag 5 december 2010

Diskmedelsflaskans plats

Min man har blivit uppfostrad att diskmedelsflaskan ska läggas undan efter att man diskat.
Wtf undrar jag. VARFÖR?? Den lilla flaskan gör väl ingen skada på diskbänken?! Det gör ju bara diskningen ännu mer jobbig än den redan är, då man först ska söka flaskan före man kan skrida till verket.

Dessutom kan man ju undra hur dessa vackra saker kan få pryda vår diskbänk.



När denna näpna flaska är förvisad till skåpet.



Jag vill inget illa. Bara stå på diskbänken säger Fairyflaskan.



Snäll säg att det inte är helt orimligt att vilja ha diskmedelsflaskan att stå framme! Okej?

5 kommentarer:

Anonym sa...

vi har alltid diskmedelsflaskan framme. ;en jag erkänner att det förfular omgivningen ;), speciellt då man har kokvrå i vardagsrummet.

h.y

Vis man, far till tre sa...

Efter vad jag förstått skall familjen snart utökas med en såndär liten, krypande varelse med en otroolig nyfikenhet på allt som gömmer sig i skåp. Allt skall dessutom testas med munnen! Kanske dax att börja öva redan nu på att alltid vara steget före.
verifieringsordet idag bitro
(=bit ro?)

Mia sa...

Vis man, här ska minsann inget utökas!! Tror den visa mannen inte är så vis som han vill tro.

y: men SÅ ful är inte diskmedelsflaskan! :)

Lina sa...

Tänkte direkt att detta måste vara ett typiskt finnproblem. Så jag kollade upp saken med finnen här hemma, men han ville inte riktigt erkänna. Fel är det hur som helst. Diskmedelsflaskan ska vara PÅ diskbänken och ÖPPNAD. Det är yyterst viktigt. Det ska gå snabbt och effektivt när man väl kommer sig för att diska.

Hanna sa...

Här står den också framme. En period försökte jag gömma undan den, men den praktiska i hushållet (som oftast sköter handdiskandet) fick fnatt.

Däremot är jag hårt emot så kallade praktiska arrangemang som att förlängningsstöpsellådan (vad den nu sen heter) ska ligga framme på diskbordet när den lätt kan gömmas bredvid, nere på golvet. Det är tungt för en estetiker att bo tillsammans med en praktiker.