måndag 19 juli 2010

Nutcase

I natt precis vid ögonblicket när jag höll på att försvinna från vakenhet in i sömnens värld, öppnar jag ögonen. HORROR, jag skymtar en spindel krypa upp mot taket i sin osynliga tråd och blir med ens klarvaken. Eftersom jag börjar vara en så van soldat efter alla mina spidelkrig, stiger jag upp, går och tänder taklampan. Stiger upp på sängen och inspekterar taket. Nu har spindlarna utvecklat förmågan att bli osynliga också vilket ger upphov till ett eller två svärord från min sida. Det tar väl kanske 1-2 minuter innan jag får känslan av deja-vu. När jag har begripit att jag igen har drömt/inbillat mig spindeln kryper jag under lakanet igen.

Detta händer några gånger per år. Det är alltså en återkommande sak. Ibland är spindeln på kudden eller täcket då jag öppnar ögonen. Då måste jag stiga upp, riva bort täcket och stå och vifta med det i nån minut, samt inspektera lakanet innan jag försöker somna om. Förstår ni hur irriterande detta är?!


(google)

Faktiskt så har jag haft en spindel i sängen en gång men då steg jag upp och tog livet av den. Men jag minns inte var eller när detta var. Tyvärr verkar det som att den där spindeln har typ tusen liv och har varit min förbannelse nu i några år.

I'm a total nutcase nighttime. Jagar spindlar, pratar i sömnen och jag vet faktiskt inte vad.

Säg åt mig, ifall ni läser om nån forskning som handlar om sömn och sömnbeteende, jag anmäler mig som provkanin direkt!

3 kommentarer:

Lina sa...

Det är myskot hur verkliga drömmar kan vara ibland. Och den där låter dessutom riktigt jobbig. Kanske du borde flytta svärdet från bilen till sovrummet?

Mia sa...

Ojhujeeeda mej. Tackar gudartna att jag inte har denna mardröm. Jag skulle sova med ena ögat på glänt forever !!

Anonym sa...

Aaargh!!! Man MÅSTE varna för såna här bilder! Dit for nattsömnen nu.. :P