fredag 23 juli 2010

Klenis

Kristina har svikit mig än en gång.


Här om dagen skulle jag susa iväg till terassen på min gyllene springare. Till min stora besvikelse var framringen tom på luft när jag skulle hoppa upp i sadeln. Ja pumpade således luft och trodde att allt var frid och fröjd. Fem meter senare var framringen tom igen.


Att man kan bli arg! Jag som trodde att jag hade köpt mej en cykel som skulle hålla i vått och torrt.

Som bäst håller gubben på och byter däcket åt mig, men det var faktiskt jag som hittade boven i dramat. Monarken hade gått sönder av en ynklig liten busktagge.


Klent!

Ps. Taggen må se stor ut, men i verkligheten är den ynka 1 cm. Högst!

6 kommentarer:

Mia sa...

Känns som om Kristina inte lever upp till sitt rykte.

Lina sa...

Kristina är riktigt riktigt lågt på min gilla lista. Bäst för henne att hon funkar nästa gång jag behöver henne. Annars gör jag slut.

Ställ upp för alla orättvist beskyllda damcyklar i världen. sa...

Don't kill the messenger! Knappast Kristinas fel att ngn (oförsiktig) pedar henne över nyklippta häckar fulla med taggar! Heja "Stina" Go for it!

Lina sa...

Nånej! Inte är det ju Kristinas fel egentligen. Men det är hon som får ta skiten.

Anonym sa...

cyklat på en hajtand

Lina sa...

Det sku ha varit tufft!