onsdag 4 januari 2012

Har i nervre

Det nya året skulle börja så bra! En dag jobb och sedan fyra dagar ledigt!! Hade hunnit skriva in i kalendern vilka alla roliga gym-pass jag skulle gå på och så hade jag tänkt börja få ner något till pappers i graduväg. Men nej, det straffar sig att vara alltför positiv. Visst har jag vetat ett par veckor att jag troligtvis har något i bihålorna men jag har tänkt att det reder upp sig utan några åtgärder. Men tänk så fel jag kunde ha. Jag sparar er på symtombilden, bara att googla bihåleinflammation. Istället blir det antibiotika nu i en veckas tid. Hoppas det blir bättre innan helgen för då skall jag nämligen jobba 13 timmar på lördag och på söndag!

+ i kanten för arbetshälsovården. Alla läkare var fullbokade idag, men dejourerande sköterskan tog emot och fick in mig även hos läkaren. 10 min och ett recept i handen. Denna gång är jag faktiskt tacksam, skulle inte ha haft lust att vänta till nästa vecka.

Hur har det nya året börjat för er då?

3 kommentarer:

Mia sa...

Äsh då.. Här har deta nya året börjat lika skit. Med flunssa å feber och magont. Å spring hos massa läkare som int vet hit eller dit. Suck å stön!

Jean sa...

Flunssa, snorig, tröttare än en gammal hund.
Jag hoppas att det är förkylningen som gjort att jag är svälld i ansiktet, för annars betyder det att jag dessutom blivit fet.

Erika sa...

Men blä! Hoppas att vi får vara friska resten av året, då det börjar så här!
Mia, gå till privatläkare!
Toscha, jag är också svälld i ansiktet, kanske du också har bihåleinflammation? För feta är vi inte ;)