torsdag 12 januari 2012

Tomtar på loftet

På tal om vårt bostadsbolag och hur vi "pyntar" med facklor utanför vår trappa så kom jag att tänka på en annan trappa i vårt hus där de till julen brukar ställa en tomte i trappan. En sån där riktigt mysig och gullig tomte som är ca.1m hög och sprider julstämning. Jag har beundrat den där tomten många gånger och tänkt att det är rätt mysigt att någon vill lägga en tomte i trapphuset. En dag träffade jag en granne som berättade att det är deras tomte som de ställer ut i trappan varje år. Jag svarade att jag beundrat den flera gånger. Då tillade han att de har ca.200 tomtar till inne i lägenheten! Plötsligt förvandlades den där tomtehistiorien till nåt helt annat. Det känns lite creepy att ha 200 tomtar i sitt hus. Och gubben, som jag tidigare tänkt har varit rätt gullig förvandlades till en mycket mystisk man med många tomtar.

Men visst, har man 200 tomtar kan man ju avvara en tomte till trapphuset!

P.s Är jag hemsk som dömer någon efter hur många tomtar de äger?

3 kommentarer:

Anonym sa...

JA, det är du!

Mia sa...

Autsh..

Lina sa...

Plötsligt blev den fina tomtegesten mindre fin då det visade sig att han hade 200 tomtar till. Det skulle ha varit mycket mer ädelt och osjälviskt om han bara hade låt oss säga 2 tomtar hemma och han valde att offra den ena för grannarnas välmående.

Ps. Jag tycker minsann att man får döma hunden efter hår...jag menar tomtarna.