torsdag 29 december 2011

Värdefullast i vårt kylskåp

Mr T fick som jobbjulklapp ett matpaket. Bland glögg, choko och Malax limpa fanns en Juhla Braunschweig från den lokala korvfabriken. Mycket mycket god korv men hör och häpna: den kostar runt 16 lucidorer. För 350g korv. KORV!

Ingen korv är så god. I tell you! Nu var den ju i och för sig gratis för oss och gratis är ju som bekant gott. Men på riktigt, vem pungar ut 16 pengar för korv? Det är ju 100 mark ju.


På något (läs: alla) sätt en mycket osmaklig bild. Men korv blir inte vackrare än så här med en pocketkamera.


PS. Heter det kanske mest värdefulla?

3 kommentarer:

Jean sa...

Hmm.. det låter väldigt mycket som julklappen från Halpa-halli som koncernen delade ut.

Ur min påse saknades dock Malaxlimpa, vilket jag var mycket upprörd över eftersom Malaxlimpan ganska långt var det enda jag kunde äta.
Och gröna kulor.

Anonym sa...

den är faktiskt jätte god. Bästa korven som finns :)
Vi fick också det då man jobbade på korvfabriken en sommar och jul.

Smaska på
:)

y

Lina sa...

Men fick du någon vansinnigt dyr korv då? Den måst du väl ändå kunna äta? Om ni inte fick någon tycker jag att ni blev snuvade på konfekten. Och på tal om ingenting kom jag på att jag drömt om dig en natt Toscha och du var förbannad på mig. Minns inte varför men det känns som att jag borde be om ursäkt. Flåt liksom!

Y jag vet inte om den är så god att det skulle vara värt att packa korv en sommar eller jul. Kanske jag har fel?