lördag 21 januari 2012

Hjälp!

Jag tror det har flyttat in en tant i mig. En tant som inte kan uttala engelska märken.

I butiken här om dagen frågade jag efter en Filip cd-spelare. Och just diskuterade jag med Mr T om äjpadden. Filip och äjpadd! Oh my! Som tur är hör jag ju hur fel det låter då det kommer ur min mun men det är ändå lite skrämmande.

Finnen jag är gift med har visserligen dessa märken på klart men han igen trodde att expediten frågade om han använder stjärt idag då han skulle köpa jeans. Hon ville dock bara veta om han använder skärp. Ett ord som finnen aldrig hört förr vilket jag snabbt förstod och svarade i hans ställe. Som tur är redde vi ju ut det när vi kom ut ur butiken så han slipper gå och fråga efter stjärt nästa gång han skall köpa nytt bälte. Det kunde ju bli riktigt riktigt fel.

Så att. Finns det månne hopp för oss ändå eller är vi bortom all räddning?

3 kommentarer:

Mia sa...

Visst finns det hopp än. Om än ett litet. Men jag känner tyvärr igen mej med det där uttalet på engleska märken :S När händet det här liksom?!

Lina sa...

Kanske det bara är en fas?

Mia sa...

Ja, de e nog en fas. HEElt klart!