torsdag 23 juni 2011

Städning

Det ska städas i vårt husbolag. Allt ska bort. Eller allt i cykelförrådet som inte är märkt med namn. Allt som inte är märkt åker obarmhärtigt i en container i slutet av månaden.

Fatta hur svettig jag är att min Kristina i misstag skall slängas bort. Jag menar tänk om jag glömmer att märka henne. Eller ännu värre att jag märker henne men någon (i ren avund!) går och tar bort min märkning.

Är det att överdriva en smula om jag lyfter in henne i lägenheten fram till slutet av månaden? Jag menar i Amirika är det ju mera regel än undantag att man förvarar cykeln i hallen.

3 kommentarer:

Mia sa...

Lite överdrivet nog. Jag tänker alltid hur prackot de måst vara för dem att dra upp cyklen i hallen. FÖr att inte tala om hur smutsigt det måste bli!?

Lina sa...

Precis. Och trångt och prackot. Jag låter Kristina vara kvar och håller ett extra vakande öga över henne (och containern) vid månadsskiftet.

Mia sa...

Bra plan!