torsdag 23 juni 2011

Att låtsas köpa en rakapparat

Mr T fyllde år igår. Efter typ 10 år tillsammans har han fått sin beskärda del kalsonger, parfymer och strumpor. Detta år kände jag att det var dags för något nytt.

En rakapparat!

Jag är rätt grön på rakapparater så gick jag till det gröna varuhuset eftersom jag visste att där finns åtminstone två håriga typer bakom teknikdisken. Men de två håriga typerna fanns inte att hitta. De hade säkert tagit semester från allt vad rakapparater heter. Istället fick jag betjäning av en blond lite pojkspoling som inte hade en liten början till skäggväxt ens en gång. Gissa om jag blev besviken.

Men lika lite som jag kunde svänga på klacken och be honom hämta en annan expedit, kunde han erkänna att han inte visste ett dugg om apparaterna. Så jag låtsades ställa några viktiga frågor och han låtsades kunna svara på dem. Sedan låtsades jag vela mellan två apparater och han låtsades rekommendera en. Sedan valde jag en i mellanprisklassen och låtsades att det kändes som ett bra köp.

När Mr T öppnade paketet med rakapparaten låtsades han att han inte alls önskat sig en sådan och jag låtsades att jag hade kommit på det helt själv.

Om han sedan låtsades att han gillade den och låtsades att den var bra känner jag inte till, men nästa gång jag köper en rakapparat väntar jag nog ändå tills en hårig expedit kommit tillbaka från sin semester.

2 kommentarer:

Mia sa...

Ligger kunskapen i håret undrar jag ju då !?

Lina sa...

Ja, i ansiktshåret!