onsdag 15 juni 2011

På tal om bilar

Idag kom jag till en korsning. Jag stannade in för att det kom en bil från höger. Då jag ändå stod stilla vinkade jag sedan att flickan som ville gå över vägen att hon kunde gå.

DÅ - out of no where - TUTAR en taxi bakom mig. Visserligen pratar jag inte "tut" men jag tolkade det som om han skrek "move your fat as kvinna!".

Nu är ju inte jag den som vill vara den, MEN är det inte typ lag på att låta fotgängare gå före över ett övergångsställe. Om inte är det väl ändå typ väldigt god ton att göra det.

Därför vände jag på mig om så där överdrivet tydligt och demonstrativ och gav en blick som betydde "kuck de!". Hoppas också han förstod det!

Bah vad irriterad jag blir då någon tutar åt mig utan orsak.

Ps. Jag vet att det är överdrivet mycket utropstecken och versaler i inlägget men gånger som denna är det väl ändå lite befogat?

5 kommentarer:

Erika sa...

Vart har folk brått...i JEPPIS?!

Gotta love the "kuck de" :)

Lina sa...

Tänkte precis samma. Men sen kom jag på att det ju var en taxi så antingen hade han brått för att förtjäna sitt levebröd eller så hade han brått till att sitta i sin bil med de andra taxichaufförerna på KÖ. Svårt att veta.

Väldigt dramatisk inledning på mitt inlägg inser jag nu: "Idag kom jag till en korsning." GASTKRAMANDE ju!

Mia sa...

tror du han uppfattade "kuck de" -blicken då ??

Lina sa...

En kan ju hoppas! Jag hade tänkt hytta lite med näven också, men så kom jag på att jag bara är 28 så jag lät bli. Bra beslut?

Mia sa...

Rätt så bra ja. Tror du behöver 40år på nacken före hytta med näven blir aktuellt!