lördag 5 november 2011

Reflexväst

Idag har jag rastat min reflexväst för första gången. Eftersom jag är reflexvästnybörjare vet jag inte vad som hör till kutymen men det kändes som att man borde hälsa på andra reflexvästbärare (så där som motorcyklister och busschaufförer gör). Ska man göra det?

Förövrigt såg det ut som att reflexvästbärarna i vår stad antingen är pensionärer eller barn men som tur är vet jag att jag har åtminstone en medvästbärare (i min ålder) i min närmaste vänkrets. Phju!

Någon annan som erkänner sig höra till vår gemenskap?

4 kommentarer:

Mia sa...

Tja.. jag hälsar bara på alla reflexvästbärare jag känner. Men, du får göra som du vill. H. en med för reflexväst xs eller xxl.

Anonym sa...

Hehe, tror kanske att det är mig du känner? :). Eller menar du nån annan så känner du ju faktiskt flera i din ålder som bär reflexväst :)
Bra att du du nu varit ut å rastat västen, den kan behöva lite luft ibland :).

y

Anonym sa...

men tror inte du behöver hälsa på alla med reflexväst. För du får ju hälsa ganska ofta då när du är ute på promenad. Hela staden kryllar av västar :). I allafall igår kväll gjorde det så.

y

Lina sa...

Jo det var dig jag syftade på. Och stressigt skulle det minsann bli med allt hälsas.

Vad betydet månne "en med för reflexväat"?