måndag 7 november 2011

Mutant-ish

Jag fick ett brev från Helsingfors idag. Det var information om min genetiska punktMUTATION. Visst låter det coolt? I'm a mutant! Började fundera på ifall jag är mera Rogue eller Storm, ni vet ur X-men?

Nå, Erika 28 år kom tillbaka ner på jordytan när jag fick klart för mig att det innebär att jag har apc-resistens och förhöjd risk för blodpropp och behöver känna till det här inför eventuella operationer. ANTIKLIMAX upphöjt till tusen.


Hälsofräson som jag tidigare pratat med var förresten alldeles ljuvlig. Hon var finskspråkig men kämpade så sakelis med svenskan när hon skulle förklara det hela för mig. Hon var väldigt mammig och omhändertagande (trots att jag ungefär ryckte på axlarna åt det hela) när hon pratade om aBc-resistens och Dropptest och dropprisk, när hon egentligen sökte ordet propp. Så söt!


Gonatt önskar Rogue



2 kommentarer:

Jean sa...

Jag hittade en röd prick i mitt hårbotten för ett par år sedan och visade det åt den finskspråkiga hälsovårdaren.
Hon sa att det nog inte var något farligt, och att hon inte tycker att jag ska vara ledsen.

Lina sa...

Men tänk sån tur att du vet om det nu med tanke på om du ska opereras någon gång.