onsdag 2 november 2011

Papperslapp

Min bil ska på årsservice nästa vecka. Bad dem samtidigt fixa sidospegeln som inte riktigt fungerar som den ska. Själva spegeldelen vinklas nämligen neråt hela tiden. Bilservicekillen sa att det kan bli att kosta 70-100 e bara för spegeln. Jag mejlade och berättade detta åt Mr T.

Jag: Bilservice onsdag kl. 13. De sku kosta 70-100e att fixa spegeln så de skiter jag i.
Mr T: Men det där med spegeln är nog värt att fixa tycker jag?
Jag: Njää. Tänkte att ja sätter nå som håller den på plats istället, typ en papperslapp eller nåt.

Av någon anledning tycker Mr T att det är hysteriskt roligt att jag skall fixa min bil med en papperslapp. Speciellt efter att han hittade några sönderiga kvitton i bilen som han tror jag sparat för detta syfte. Men så är inte fallet. Jag tänker mig förstås en lite tjockare papperbit som jag skall kila fast så spegeln hålls på plats.

Vad tycker ni? Är jag bara smart eller har jag rent ut av potential att bli bilmekaniker?

Jag menar, vem pungar ut en hundring för något en papperslapp kan fixa?

5 kommentarer:

Erika sa...

Why not Jesustejp? Har sett att rätt många fixar sina bilar med det! :)

Lina sa...

Ska prova det om inte papperslappen fungerar.

Mia sa...

Tja.. vid jesustejp drar jag nog gränsen men en papperslapp känns ändå helt ok!

fadern sa...

Ta hit objektet så jag får titta. Jag har pinnar, kilar och klossar i mängd och massor (fråga fast Mr T) Dessutom har jag en stoor tub pika-liima.

Lina sa...

Jag dyker upp!