onsdag 30 november 2011

En brand ju!

Det hände igen!



Vet inte om jag skall skylla på serla (bakplåtspappret) eller ikea/whirlpool (ugnen) att mina kaffegäster blev utan kaffebröd. Någon måste jag få skylla på i alla fall. Det brann ju för sjuttons gubbar i min ugn. Öppen låga och allt.

Vad tror ni? Vems är felet? Och skyll för allt i världen inte på bagaren!

Ps. Anledningen till att den ena julstjärnan ser ut att ha värsta ormgropen med sig själv är att jag försökte rädda den. Som synes gav jag upp.

9 kommentarer:

Erika sa...

Crap-a-doodle! Vad läskigt!
Hur släkte du elden?

Lina sa...

Med kökshandduken :)

Mia sa...

Man brukar ju vara van med bulladoft när man kommer på kaffebesök, inte brandlukt!

Jag skulle tipsa att byta bakplåtspapper. Alternativt köpa färdiga bullar!

Lina sa...

Så du tror det är bakplåtspappret det är fel på?

Brandman Sams morfar sa...

Ta med ett papper hit så får vi testa det i vår ugn.

Anonym sa...

What? Jag har väl aldrig under mina 35-år fått ett bakplåtspapper att börja brinna. Hur kan det vara möjligt?
Jag använder också Serla, alltid.
Verkligen skumt. Kan det vara nåt med din Ikea-ugn? /Jessica

Lina sa...

Ja men visst är det mysko. Jag skall gå till botten med det här. Ska mejla Ingvar och ställa honom mot väggen direkt jag får tummen ur.

Anonym sa...

Hade du varmluftsläge? Kunde du isåf. möjligen ha haft pappret lite snett så att ett hörn for in i fläkten o på det sättet fattade eld? Läskigt med bränder...=/

Lina sa...

Det finns inget varmluftsLÄGE i vår ugn, men däremot tror jag att den hela tiden ÄR en varmluftsugn. Är faktiskt inte riktigt säker. Men fläktar så infernaliskt gör den. Både utanpå och inne. Ikea-kvalitet.

Din teori låter således trolig. Ska undersöka saken vidare.