måndag 7 november 2011

Dagens flashback

Ni vet de där kortläsarna de har i kassorna nu för tiden som man stoppar in kortet i?

För fem år sedan betalade jag för första gången i en sådan. Det var på Polarn och pyret i Helsingfors. Jag räckte fram kortet och flickan i kassan satt in det i maskinen, sen bad hon om min kod.

Alltså på riktigt! Hon räckte inte fram maskinen så jag kunde trycka in den själv utan hon bad mig säga min kod högt. Hahahaha! Kanske inte den vassaste pennan i penalen direkt.

4 kommentarer:

Mia sa...

Men HEEELgalet juh!! Jag hoppas du skojar nu. Fanns det folk bakom dej i kön oxå??

Lina sa...

Nå vi väl nog ensamma i butiken. Men är man kusinen från landet i storstan ser man ju potentiella rånare bakom varje hylla.

Mia sa...

Men SA du din kod högt då ???

Lina sa...

Nå NEJ! Är du tokig?