onsdag 14 mars 2012

En till om tandläkarbesök

För en månad sedan blev jag akut sjuk i en tand och måste ringa tandläkare och få en jourtid. Jag fick tid, genomled besöket med svetten som lackade och gick glad i hågen ut... och rätt så glad var jag ända till jag fick hem räkningen. Det visade sig nämligen att i den räkning som jag fick hemskickad, ingick en räkning över ett besök jag hade gjort i oktober 2010! När jag sedan ringde till tandkliniken för att påpeka denna lite absurda sak, så var tanten som svarade visserligen lite besvärad men sa att folk ju nog brukar ringa efter sina räkningar om de inte dyker upp! Say.. VAD ? För det första har jag aldrig saknat den räkningen. Det har helt enkelt fallit i glömska att jag besökt tandläkaren och för det andra så har jag andra saker att fokusera på i mitt liv än att börja ringa efter räkningar! Brukar ni ringa efter räkningar om de inte dyker upp ?

2 kommentarer:

Lina sa...

Nej minsann. Ska någon ha mina pengar får de skicka räkning! Och det inom ett år. Allt annat borde vara preskriberat.

Mia sa...

Nåjaaa!!