fredag 9 mars 2012

Gaah!

Har en dålig dag. Inget vill riktigt lyckas för mig.

Sku sätta in en annons till läsarbörsen i ÖT. För att kunna göra det måste man registrera sig. Det har jag redan gjort. För länge sedan. Och glömt mitt lösenord förstås. Vem kommer nu ihåg lösenord till en läsarbörs?

Om man inte kommer ihåg sitt lösen kan man trycka på "Har du glömt ditt lösenord?"-knappen. Det gjorde jag. Då frågar de vart lösenordet skall skickas och man kan fylla i sin mejladress. Och huxflux får man ett lösenord till sin inbox. Vajjert så.

Men det är förstås fel lösenord.

Testade istället med Mr Ts mejl eftersom han också är registrerad. Tryckte igen på "Har du glömt ditt lösenord?"-knappen och skrev att lösenordet skall skickas till min mejl. Och huxflux har jag fått hans lösenord skickat till min inbox. Nåmen hur sjukt är nu inte det?

Men det är förstås också fel lösenord.

Vet inte vad som stör mig mest. Att de skickar fel lösenord eller att vem som helst kan be att få vems som helsts lösenord.

Hur som haver blir jag irriterad så det kliar i huvudet.

3 kommentarer:

Jean sa...

Låter skumt.
Vi bytte ut hela systemet igår.
Med det resultatet att 30% av tjänsterna inte funkar som de ska.

Jean sa...

Hej igen, du misstolkar.

Om du skriver in Lina@hotmail.com i fältet för "glömt lösenord" så skickas det lösenord som är kopplat till lina@hotmail.com

Inloggningsidan och Glömt lösenord sidan har således ingen kontakt med varandra.

Lina sa...

Testade på nytt nu då (på samma sätt som jag gjorde tidigare idag) och nu fungerade det.

Och så måste jag väl erkänna att jag misstolkade det där med att få andras lösenord till sin mejl.


Gissa hur myki kli i huvudet jag har nu då? Gaah!