lördag 24 mars 2012

Ska det vara så svårt?

Hittade en snygg fåtölj i renoveringsbehov på loppis idag. Hittade också en ful "rahi" som jag klädde om i mina tankar. Såg framför mig hur lite marimekko, lite svart mål och en häftpistol skulle förvandla fyndena till något värt att visas i Avotakka.

Då, out of no where, uppenbarade sig en tant som ofrågat började dela med sig av sin mödeltapetseringskunskap. Hon gick på om fjädringar och meriheinä och tyg för 70e och innan hon var färdig hade all min inspiration döden dött.

Nu undrar jag om det faktiskt ska vara så förhärdandes svårt att klä om lite möbler eller om tanten i själva verket var ute efter mina fynd och lurde mig. You tell me!

3 kommentarer:

Borgia sa...

Hon hade tydligen varit på möbelrestaureringskurs och ville visa vad hon lärt sig.
Men, visst kan det ju finnas en världsomfattande konspiration bakom det hela också.
Ingen vet säkert

Mia sa...

70e för tyg som duger till en fåtölj!?!? Man undrar vad damen hade tänkt sej för nåt.. Ett tyg me guldtrådar i eller?

Lina sa...

Slitstarkt ska det vara! Och det lär kosta 70€/meter.