torsdag 15 mars 2012

Tacksamhet

Det här med tacksamhet och uppskattning kan uttryckas på många olika sätt.
Förra helgen lånade jag ut min lägenhet till min bror och hans fru för att de skulle få lite kvalitetstid på tu man hand. Själv spenderade jag helgen med att hjälpa "fammo och faffa" att sköta brorsönerna.
Denna hälsning fick jag efter att turtur duvorna varit ett dygn på tumis "Vi är glada att meddela er att er ansökan om adoption av våra barn är godkänd. Vi lämnar hit."

När jag återvände till mitt crib idag, hittade jag flera hälsningar. Bl.a. den här

Mössen är nog mina, men de var inte arrangerade på detta vis när jag lämnade lägenheten.

Och den här


Det är en post-it lapp, denna urklippta lilla detalj satt överst på själva blocket.

Min bror är det närmsta man kan komma en vuxen Emil i Lönneberga, dock tror jag inte att han är så där duktig på att klippa, så frun har nog ett FINGER med i spelet!

2 kommentarer:

Lina sa...

Det ser ut som att de var i stort behov av lite tumistid! :) Vilka föräldrar behöver inte slippa och leka med kramdjur och klippa lite mellan varven.

Mia sa...

Haha!! Ansökan verka ha gått lätt igenom. Håller med Lina, att klippa och leka med kramdjur hör till människors rättigheter!