lördag 17 december 2011

Google

Google i all ära men för en hypokondriker som jag själv, är det lite ett hat-kärleksförhållande till det att infon över diverse sjukdomar bara ligger ett tryck ifrån. Som bäst försöker jag hålla mej från att googla fram ett symptom som jag har, nu inför natten. Det måste väl ändå vara en av de värre sakerna man kan göra mot sej själv: alltså googla fram nåt som man kommer att ligga och fundera över hela natten. Bättre att ta det imårån mårn då. Googlar ni oxå fram olika symptom som ni upptäcker att ni har, eller är det bara jag?

3 kommentarer:

Jean sa...

En period började jag göra det, när jag låg sjuk pga av vid den tidpunkten icke diagnostiserade allergier.
Gissa om hälsovårdarens förvåning då jag förklarade att jag tror jag har virusbaserad hjärnhinneinflammation.

Lina sa...

Jag är snäll mot mig själv och googlar aldrig symptom. Och med aldrig menar jag att jag FÖRSÖKER att inte googla symptom.

De gånger jag däremot hittar mig själv googlandes huvudvärk, sjuk tå, konstig känsla i örsnibben, kramp mellan revbenen and what not så försöker jag att bara läsa det som står under alla föreslagna träffar. Alltså utan att öppna någon länk.

Fast oftast öppnar jag nog ändå en eller två länkar.

Men jag ska sluta med det.

Snart.

Mia sa...

Jean: Det sjuka med att söka på sjukdomar är ju oxå att man får fler idéer och tips till vad allt man kan tänkas ha! Bra att det var allergi och inte virus-hjärnhinneinflammation. Dock överlever man det oxå, eftersom jag själv haft det :)

Lina:Vilken självdiciplin att inte öppna länkarna om man väl googlat en gång! Jag går nog hela vägen om jag en gång trycker på enter.