söndag 18 december 2011

Nattliga monologer

Som bekant har jag just varit på resa. I över en vecka har jag stört min kompis nattsömn genom att prata i sömnen. Undrar om hon alls kan sova nu när hon sover ensam, hon tycker säkert att det är konstigt då det är så tyst.

Under dessa nätter har jag har mumlat otydliga fraser, snackat om vilken färg som är bäst (troligtvis shoppat) och ojat mig över hur skönt det är (solat vid poolen, eller?), satt mig förvirrat upp i sängen mm. Min vän brukar påstå att hon inte kommer ihåg på morgonen mera vad jag snackat om, men är hon månne bara snäll? Vem vet vilka grodor jag kläcker ur mig?


Ibland vaknar jag själv av att jag säger något och vet att det har något att göra med vad jag just drömt, på morgonen minns jag sällan vad det handlade om. Till och med nattetid när man halvt sover halvt är vaken kan man känna sig generad när man märker att man gjort det igen.


Nu funderar jag på att köpa en liten bandspelare, så att jag skall kunna lyssna på mig själv i vaket tillstånd. Kanske det skulle vara så pinsamt att jag skulle bli botad? Nån som vet var jag kan köpa mig en bandspelare? Typ en som poliser använder vid förhör?


Om jag nån gång kommer att börja dela säng med någon får vi hoppas att det personen har utmärkta sömngåvor!



Bild: Google

5 kommentarer:

Jean sa...

Du är alltså en kvinnlig version av den här typen.
http://sleeptalkinman.blogspot.com/

Lina sa...

Jag tycker det är sjukt spännande med nattpratare. Så underhållande liksom. Det är ju lite som att avslöja en bit av sig själv ju. Utan sitt eget vetande.

Anonym sa...

Att skratta i sömnen är ju bara för kul. Brukar du göra det?

Du kan ju fråga om din mamma kan låna en bandspelare av sina kolleger. :)

y

Mia sa...

Jag sko oxå vila höra då du pratar i sömnen! Kom till oss å sova så lovar jag berätta ordagrant vad du babblat om på natten :D

Erika sa...

Tyvärr tror jag inte att jag brukar ha så roligt att jag skrattar, men det skulle ju vara awsome!

Jag tror nog jag hamnar att fara till gigantti eller classes och se ifall de skulle ha en bandspelare. Stay tuned!