måndag 19 december 2011

Dagens funderingar

1. Ponera att man lagar julgodis med grädde och smör i typ en vecka före julafton. Håller de sig då ätbara ända till julafton eller borde man äta upp dem före (typ på en måndag)? Med ätbara menar jag inte mögliga. Sku vara synd om de möglar med tanke på att jag tänkt ge bort dem. Och det skulle vara synd om jag skulle behöva äta upp dem med tanke på att jag tänkt ge bort dem. Dålig planering perhaps?

2. Läser och hör om hur folk reser till andra sidan jordklotet i flygplan som tar typ 10h. MED BARN! Hur i vida friden tänker jag då. Alltså på riktigt. Hur går det till? Får de krypa/springa/hoppa fram och tillbaka i gången eller ger man dem något lugnande vid starten så de hålls på plats? Det är ett mysterium för mig.

3. Och på tal om mysterium. Hur orkar folk förvånas över hur mycket folk det är i butikerna den här tiden på året? Det är ju jul ju! Klart som korvspad att folk är i butikerna. Skinkan lär ju knappast hitta till kylskåpet av sig själv och julklapparna lär ju inte heller söka sig under julgranen genom att man knäpper i fingrarna. Det kommer helt enkelt vara folk i butikerna. Live with it!

4 kommentarer:

Mia sa...

1.OM man lagar lite julgodis så tänker nog jag att de håller till jul. Eller jag ifrågasätter inte det alls utan bara utgår ifrån det. Shit the same vad de innehåller för känslig ämnen som ev. möglar.

2. Jag säger ju det, folk är tokiga! Eller sen myyyycket tålmodiga och goda mödrar/fädrer.

3.Är det här faktiskt ett mysterium för någon?! Isåfall har det gått mej förbi. JAg är inte alls lika förvånad som stressad när jag går i butiker före jul!

Lina sa...

3. Jag kanske formulerade mig lite fel. Folk förvånas kanske inte så mycket som irriterar sig över det. Irriterar sig över folket alltså. Irriterar sig över att det är så många som ska handla mat. Tycker det är puckat. Alla firar ju jul samma dag och därför handlar alla mat dagarna före. Klart som korvspad. Inget att hetsa upp sig för.

Och om man själv är i butiken och hetsar upp sig över det, så ÄR man ju en av de människorna själv.

Gå ut ur butiken, skippa julmaten och beställ hem en pizza på julafton istället. Easypeasy!

(Föutom att inga pizzerior väl har öppet på julen?)

Lina sa...

Jag kom på en regel. Endast jehovas vittnen får irritera sig över julhandeln.

Vi andra ska knipa käft eftersom vi ju är en del av den.

Ok?

Mia sa...

Nåväl... låt gå.