fredag 23 december 2011

Degiga limpor

Jag blir så trött på att läsa alla perfekta bloggar nu i juletiderna. Det är julgodis, egen tillverkad pepparkaksdeg och perfekta jullimpor. Därför tänkte jag bara upplysa er att mina jullimpor blev allt annat än perfekta! Fula och ljusa, kompakta men degiga i mitten. Jag åt en halv och sen tänkte jag att det knappast är så hälsosamt att äta deg, så jag slängde andra halvan. De två återstående bröden åker nog i roskis de också. Första gången jag bakade jullimpor, kan hända det blir sista också. Nu återstår det att se hur det går med morotslådorna som jag har i ugnen. Ytan ser helt fin ut, men vem vet vilken djävulsk sörja som ligger däri.

Men hej, imorgon är det julafton och jag ska äta choko, allt annat får kvitta!

Merry Merry!

1 kommentar:

Lina sa...

Men jestanemej! Har du bakat limpor? Bara det ger ju julepoäng så det smäller om det. OCH morotslåda. Själv har min julighet räckt till två omgångar rocky road och det är ju så barnsligt lätt att det knappt räknas. Men förbannat gott. Godare än deg.