tisdag 25 oktober 2011

Spikmatta

Jag har spikmattat mej till sömns nu i en veckas tid och milda mathilda vad jag har sovit skönt. Om jag har svårt att slumra in på kvällen så är det ett säkert kort att dra fram spikarna och jag somnar på direkten. Nästan som magi juh! Jag har dessutom sovit så pass djupt varje natt att jag inte vet i vilket skede/hur/varför jag tagit bort mattan och vart jag kastat den. Det visar sej sedan på morgonen vart jag lagt (kastat?) den. Men det känns ju lite skrämmande att inte alls veta vad jag sysslat med under natten. Vad jag vet kan jag ju ha pysslat med vadsomhelst efter att jag kastat mattan åt sidan! En har ju faktiskt som liten gått en hel del i sömnen så vem vet..

Brukar ni spikmatta er till sömns eller spikmatta er överlag? Eller tycker ni att det är föör 2009 ?

5 kommentarer:

Lina sa...

Jag är typ expert på att somna snabbt. Expert alltså. Men även solen har sina fläckar så ibland bara vänder och vrider jag på mig och känner mig liksom alldeles pittrig i hela kroppen. DÅ är spikmattan min bästa vän. Bara jag orkar släpa mig upp efter den somnar jag inom 5 minuter.

Spikmattan får nog hänga med ännu 2011 tycker jag.

Mia sa...

Jaa är den inte peeeerfekt!!

Har prövat det mesta sa...

Om den faktiskt är sådär otroligt bra, kunde man få låna och pröva?
Min erfarenhet av sagda produkt är nog SMÄRTSAM. Men jag är villig att ge det en andra chans.

Lina sa...

Vi har faktiskt två. Fick alldeles just svärisarnas eftersom de inte ansåg sig vara nå fakirer. Hur som haver är den lite mesigare (=mindre smärtsam) än vår gamla, så om man är en känslig typ kunde man testa den först. Som förslag.

Mia sa...

Ja, prova för guds skull!!