fredag 7 oktober 2011

Ost

Vet ni det där översta på osten? Äter ni det?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Detdär röda, vaxartade? Nä, inte det.

Lina sa...

Nej men alltså översta lagret på själva osten. Första skivan liksom. Som brukar vara så där mönstrad av pappret som är runt osten.

Erika sa...

Nej!

Lina sa...

Tackom och lovom Erika. Jag har liksom så dåligt samvete för att jag inte förmår mig äta den, trots att jag gjort upprepade försök. Trodde att du skulle vara en ivrig förespråkare av förstaostskivan men nu känns det så mycket bättre då du inte är det.

Du har gett mig frid!

Linn sa...

Ja. Varför äter ni inte den? äter ni biten längst ner?

Lina sa...

Ja alltså det är ju jättedumt. Jättejättei-landsdumt och jag skäms! Tycker bara den smakar liksom plast. Skivan längst ner brukar ju liksom inte gå att hyvla mer så (nu skäms jag ännu mer) den brukar ibland hamna i roskisen. Fast vi försöker svänga på osten i tid och hyvla från sidan så man får anvönt upp så mycket som möjligt. Men tjocka skivor ost går bara inte att äta. Förutom om det är på en ostbricka. Då är det en helt annan sak.

Och på tal om ost kan jag berätta att ostandedräkt är den värsta sortens andedräkt jag vet. Huu och fyy!

Anonym sa...

Nej, äter inte den, Smakar plast. Likaså biten längst ner :)

y

Lina sa...

Skönt att det finns flera som jag. Mr T har alltid gett mig dåligt samvete över den där ostskivan.

Linn sa...

Alltså vad äter ni för ostar riktigt? :) Kanske de där små ostbitarna (styckade av bautabitar), bitarna som har den där tunna plasten smakar mindre plast (?) för det är den osten vi äter i vårt hushåll... eller kanske har jag fel på smaksinnet. Jag håller nog med om ett dendär sista biten brukar kunna bli lite väl tjock för att användas på bröd men dock försöker jag riva den på mat. Men sen råkar jag också ha en hund som gärna käkar upp den sista tjocka skivan med sin medicin :)
Det är roligt att läsa om andras lustigheter.