tisdag 18 oktober 2011

Gallup

Kom in på ämnet gynekologer och tandläkare idag med en kompis. Hon menade att det är betydligt mindre otrevligt att gå till tandläkaren men själv känner jag mig lite kluven. Är ju lite tandläkar-rädd som bekant.

Tänkte mig en liten gallup! Om man måste välja: tandläkaren eller gynekologen? Vi kan ponera att båda är helt oskyldiga rutinkontroller.

Båda har ju uppenbarligen sina nackdelar. Mest sånt faktiskt! Men om man söker med ljus och lykta kan man hitta en fördel med båda ställena.

Så här tänker jag:

Gynnen
+ Man slipper borrarna
- Lite onödigt naket liksom (dragigt om baken)

Tandisen
+ Man får ha kläderna på sig (kanske rent ut av måste?)
- För många vassa verktyg

Ps. Bara för att det inte skall bli missförstånd vill jag poängtera att jag helst väljer bort båda! Var så säker.

6 kommentarer:

Mia sa...

Helt klart tandläkare. Vilken fråga! Hur står det riktigt till med dej när du e så kluven i frågan. Naket vs. icke naket... alla borrar och vassa verktyg känns som småsaker i jämförelse med att spärra med benen i gynstolen.

Lina sa...

Ja men jag är ju rädd för tandläkaren och dennes borrar. Och man ligger där i stolen och hoppashoppashoppas att han/hon inte ska hitta nå hål.

I gyn.stolen är det som sagt inga borrar. Och om han/hon hittar hål är det inte lika paha. Man får ju nästan utgå från det.

Men jag känner nog redan att jag kanske lite håller på att vckla i frågan. Om jag skulle föreställa mig att jag hade ett tandläkare- eller gynekologbesök nu imoron så kanske det skulle kännas aningen mindre otrevligt om det var till tandläkaren jag skulle gå.

Erika sa...

Tandläkaren.

Sabrina sa...

Jag har så dålig erfarenhet av tandläkare (kämpar med en kluven tand just nu pga två olika tandläkares missar) så jag väljer när som helst gynekologen! Personen ser så många fittor varenda dag så det är inte desto intimare än att låta en främmande människa gräva en i käften.

Lina sa...

Åh vad skönt med en som väljer gynekologen. Kände mig riktigt udda där ett tag som ens övervägde det alternativet.

Man tycker att Erika kanske också skulle ha valt gynnen med tanke på hennes dåiga erfarenhet av tandläkare. Men tydligen inte.

Erika sa...

Janå faktiskt då jag börjar fundera på saken, så är jag nog lite kluven angående valet. Det beror ju egentligen på vad som är orsaken eller syftet med tandläkar/gyn. besöket.
Det är nog ganska fifthy sixty för mig.