lördag 17 september 2011

Tejp

Igår på jobbet då jag hade en lite lugnare stund, så satt jag och läste nåt papper och satt och pillade på nån tejpbit. Jag vet inte hur jag tänkte, men jag klippte av en bit och snurrade sedan, fiffigt nog, biten runt mitt ena pekfinger och det mittersta fingret. När jag väl var klar med detta insåg jag att jag inte kunde göra så mycket med min vänstra hand och i samma stund knackar en patient på min dörr. En lätt panikartad känsla kom över mej i mitt försök att lösgöra mej från mitt tejpfiasko. HUR proffessionellt tror ni det ser ut men en terapeut som har tejpat fast sina fingrar? Som tur fick jag upp knaprat tejpen i samma sekund som min patient kom in i rummet. Och jag fick behålla mitt anseende som en mycket professionell terapeut som aldrig skulle komma på tanken att leka med tejp på arbetstid.

2 kommentarer:

Lina sa...

Hahahahah! Mycketmycketmycket barnsligt. Faktiskt.

"Aaah tejp. Det tar vi och snurrar runt fingret förstås. Och inte bara ett finger, nej man kan ju tejpa IHOP två fingrar ju. Sååå gör jag, för jag är ju ändå vuxen och proffisionell."

Bra där!

Mia sa...

Jo, jag kände mej lite som han där Fredrik Lindström som var rädd att bli påkommen med att ha lekt vuxen alla år