lördag 3 september 2011

Den om att vara inrutad

Mitt liv är verkligen inrutat. Märkte just att jag gör precis samma sak, varje morgon. I precis samma ordning. Först via wc och kör morgontoaletten med allt vad det innebär, sen fixa morgonmålet och (förstås där på sidan hålla kolla på sonen) sedan sätter jag mej vid datorn med mina två karppinen-smörgårsar med ost på och kaffekoppen brevid. Sen kollar jag igenom 1. Facebook och 2. De bloggar som jag följer med, som nuförtiden tyvärr har begränsats till den här och den här. Och det här upprepas i 365dagar. Idag försökte jag iallafall piffa till min rutin genom att lägga paprika på smörgåsarna. (Jag vet, ibland är det ingen hejd på mej.)

Så att... så spännande saker har jag att rapportera. Vad gör ni på era mårnar?

4 kommentarer:

Lina sa...

Två rostade rågbröd med ost som jag sköljer ner med juice och vitaminer och sedan en kopp kaffe med mjölk och socker. Det hela ackompanjeras av facebook och en del bloggar. En kunde nästan tro att vi är släkt.

Lina sa...

Och lite morgontidningslösa.

Mia sa...

Ja, de väl det! När jag väl kollar fb och de 2bloggarna e jag helt utan att göra! Hela internet framför mina ögon och jag vet inte ens vad jag ska göra av´t!

Erika sa...

Jag är ganska rutinlös.. orutinerad? Nå nej. Men mina morgnar e ganska varierande, fast tyvärr hör nog facebook även till mina vanor och så kollar jag ifall ni har skrivit nåt nytt inlägg här. Frukosten idag: joggi med banan och rostat rågbröd med avocado. SKRIV OPP I DEE!