fredag 4 februari 2011

Reflektioner efter simhallsbesök del 3

Dagens fundering efter ett simhallsbesök är att jag inte kan hjälpa att jag tycker det känns ganska äckligt att sitta i samma bubbelpool som okända människor. Alla bakterier och lösa hudflagor som måste simma runt i virvelvindarna där måste vara otaliga. Dessutom känns det lite väl intimt att bada så där nära med någon man inte känner. Men däremot kan jag tänka mej att doppa mej i samma bubbelpool efter att tant x och fabror y bubblat klart. Inte säkerskilt logiskt med tanke på att samma bakterier och hudflagor troligtvis ligger kvar där även fast de avlägsnat sej.

Kan ni dela bubbelpool med okända människor utan att känna er 1)obekväma och 2)äcklade ?

6 kommentarer:

Lina sa...

Det är lite som att dela badkar med en främlig. Svaret blir 2.

Anonym sa...

Shit, jag känner nästan att jag måste svara på denna fråga då jag en gång gett mig in i simhallsdiskussionen. OM, jag mot förmodan, sku bada bubbelpool i simhallen så sku jag säga varken a) eller b), däremot c) = frustrerad om det råkar vara tajt om svängrum i poolen just då jag infinner mig där! Men, jag undviker detta ganska aktivt fakkstick, genom att mer sällan än en gång i året bada bubbelpool. Så att sånt!

(hoppas innerligt att ingen annan än jag själv reflekterar över det faktum att jag låter som en person som är synnerligen asocial och trivs bäst i wide open spaces).

s

Mia sa...

Lina: Eller hur!!
S:Oj, det gör mej mäkta förvånad att du valde C alternativet. I dej hade jag väntat en själsfrände!

Sabrina sa...

Det värsta är väl de där ungarna som DYKER i en bubbelpool.

För det första får de ju alla världens bobbor i munnen, och för det andra är det inte så fräcsht att ha ett främmande huvud mellan benen.

Erika sa...

Man måste nog lite stänga av hjärnan innan man går i bubbelpoolen, om man tänker för mycket blir man äcklad.

Sen så känns det lite så där tvunget att orda något med främlingarna som eventuellt befinner sig i poolen. Å allt man säger i en bubbelpool åt någon man inte känner verkar bara corny.

Sabrina har också en bra point, jag diggar inte heller de där prebupertala dykarna.

Mia sa...

Sabrina:Dykande ungar har jag inte mycket erfarenhet av faktiskt men det låter superäckligt.

Erika: Jo, jag måste tänka på nåt annat även när jag simmar i stora bassängen.
Jaa, de där med pratandet känns ju såå obevämt. ATt sitta tyst känns oxå obekvämt. Så det finns ingen rätt väg att gå.