söndag 27 februari 2011

Gift, förstår du!

Jag vet att alla kanske inte uppskattar roliga saker barn säger. Men jag gör det. så ni får finna er i det.

Här om dagen uttryckte min mamma (aka. dagklubbstanten) en önskan till sitt barnbarn Fyraår att få ta med honom till kyrkan någon dag. Hans självklara och mycket allvarliga svar var:

Men momi, jag har ju redan varit i kyrkan. Jag är ju gift förstår du.

Till historian hör att killen självmant och väldigt spontant klev upp ur kyrkbänken och ställde sig brevid mig och Mr T då vi gifte oss. Jag skrattar ännu vid tanken på hur han korsade armarna, suckade lite och såg så stolt och viktig ut.

Samma kille ansåg också att han fått en lillebror nu då vår kille ploppat ut*.

Han har kanske inte det är med släkt och monogami helt på klart. Men söt är han. Så det förslår.


* Ja, och det där med att "ploppa ut" var ju århundradets underdrift, men det är en helt annan historia. Som jag skall bespara er.

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag fråga honom om han inte är gift med mej och J.. men han sa NEj, bara med dej och Mr.T!

trippelmoffa sa...

Barn är för härliga och barnbarn ännu roligare!
Vilka tidiga vanor du lagt dig till med!!! Undrar hur det kan komma sig?

Lina sa...

Ja int kan man ju vara gift med hur många som helst heller.

Tidiga morgnar lär det bli fler av....misstänker jag.