måndag 14 februari 2011

Idioti!

Lyssnade i misstag på radio vega och fick höra en tant säga att går man lätt och utmanande klädd får man mer eller mindre skylla sig själv om man blir våldtagen. Ville inte tro mina öron. Hur kan man skylla en sådan sak på kvinnan. Man ska väl för sjutton kunna klä sig hur som helst utan att det betyder att man ber om att bli våldtagen.

Dessutom tycker jag att det är att nervärdera män också. Som om de inte skulle ha någon kontroll över sig själv utan hoppar på allt lättklätt som går framför deras näsa.

Gah, så arg man kan bli!

10 kommentarer:

Mia sa...

SJUKT!!

Jean sa...

Nå.. det är väl inte precis svenskfinlands braintrust som lyssnar på Vega. Eller X3M.
Vem hör på radio egentligen?

Mr.T sa...

Jag hör ofta på radio när jag kör. Är jag onormal?

Anyways, håller med om att det är SJUKT med CAPS.

Lina sa...

Vill inte uttala mig om vegas lyssnare, men däremot är deras intervjuobjekt tydligen inte de smartaste.

Och radio lyssnar jag också på i bilen. Inget fel med radio. Men vega brukar jag vanligtvis undvika. Borde ha gjort det idag också.

Och tantens åsikt är verligen sjuk (både med och utan caps).

Mia sa...

Jag lyssnade nästan dagligen på radio i samband med frukost tidigare men nu har batteriet dött och tydligen så fattar jag inte att gå och köpa nya. Brukar lyssna på X3M.

Jean sa...

Jag ogillar av princip radio. Ta till exempel musik. Jag vill lyssna på den musik jag gillar, jag vill inte att mitt huvud tvångsmatas med skräpmusiken musikindustrin producerar. Hör man sörjan tillräckligt ofta så fastnar den och hjärnan blir till mos. Det hela påminner mest om en självutnämnd helig ledare och en isolerad bondgård i Utah.
Sen tycker radio om att hålla paneldiskussioner och debatter. Jag har fullt upp med diskussioner i mitt vardagsliv och i mitt huvud, jag har inget behov av att höra idioter debattera färgen på skit.
Och så hatar jag detdär ljudet som radiosändningar medför. Detdär kalla, skarpa, skråliga ljudet.
Kort sagt, jag gillar inte radio.

Lina sa...

Det är kanske bara i Jeppistown som det lyssnas på radio?

Men vi kan väl vara ens lite överens om att man kan vara en helt hyvens typ ändå, trots att man lyssnar på både x3m och vega. Pretty please?

Jean sa...

nåh.. nog finns det ju värre typer här i världen..
T.ex. homofobiska tanter som tror att alla partyställen är rapefest 2000 eftersom tjejerna praktiskt tagit hypnotiserar karlarna till det med sina korta klänningar.

Jag utgår från att tanten Vega intervjuade även var homofob. De brukar vara det.

Nog finns det säkert bra människor som lyssnar på radio, det finns ju trevliga människor som har iphone.
Med ett obegränsat antal händelser i ett obegränsat antal världar i obegränsat antal dimensioner och dess paradoxer finns det helt klart möjlighet till hyvens typer som hör på X3M och Vega.

Erika sa...

Haha Toscha! Vad du dissar radio och radiolyssnare, är du på krigsstigen? Man skulle kunna tro att du har PMS :D

Jag lyssnar också på radio i bilen, mest pga. av att jag inte orka byta cd-skivor.

Jean sa...

men Erika, har du missat nyheten?
Jag är ju döende i flunssa, PMS has got nothing on me..