onsdag 15 februari 2012

Veckans mokare (uttalas måkare)

Eftersom jag om en månad skall börja mitt nya jobb, behövde jag skaffa mig ett läkarintyg. Jag beställde tid, gick till läkaren, var inne ungefär 5 minuter, konstaterades frisk och sedan gick jag och betalade räkningen på 93 euro.
Det var bara det att jag i ett svagt ögonblick glömt bort att jag förutom att vara hårt arbetande även är studerande. Jag kan så här i efterhand informera om att avgiften för T-intyg från Studenthälsan kostar 11 euro.
Gissa om jag kunde hålla mig för skratt?
..ni får gärna skratta, det skulle jag ha gjort!

4 kommentarer:

Lina sa...

Sicken dyr måka!

Mia sa...

Men.. kan du int fara dit å rätta till misstaget???

Erika sa...

Mia: öh Nej? :)

Lina sa...

Jå men snällssnäll vännen! För tillbaka intyget till läkaren och säg att du inte behöver det heller och be att få tillbaka pengarna.

Och sedan skriver du på bloggen hur det gick. Passli no Erika! Jag är så sjukt nyfiken på vad de skulle svara.