fredag 10 februari 2012

Osmidigt

Jag tycker om då saker och ting går smidigt.

När jag skall köpa "en back" modersmjölksersättning brukar jag ta en extra mjölk i "lösvikt" (alltså bara 1) så att kassatanten/-farbrorn slipper riva upp plasten runt backen för att kunna få koden från en av mjölkarna. Och jag riktigt njuter av min egen smidighet.

Fatta min frustration då jag senast skulle köpa mjölk och killen i kassan först tar koden från den enskilda mjölken och sedan börjar riva upp plasten och kämpar att få lös en (likadan!) mjölk från förpackningen för att ta en (likadan!) kod från den mjölken.

Det kliar i hela kroppen på mig. Det är ju så förbaskat osmidigt ju. Samtidigt vill man ju inte vara en besservisser och berätta hur killen skall sköta sitt jobb.

Men där går alltså hela min smidiga plan i hukka och jag förlorar dyrbara sekunder i mitt annars så hektiska liv.

Jag blir ju så frustrerad.

3 kommentarer:

Erika sa...

Smoothie is your middle name!
Tänk om alla de andra kassatanterna och gubbarna skulle veta hur smidig du är, de skulle avguda dig!

Lina sa...

Eller hur! Alla kassatanter vill ha Smoothie till just sin kassa.

För vet du ibland orkar jag till och med lägga varorna på bandet så att streckkoderna kommer mot kassatanten.

Mia sa...

Meeen va du e smidig!! Blir riktit inspirerad av de där med streckkoderna oxå.. hoppas på att kassatanterna/killarna hålsar å uppskattar..