lördag 25 februari 2012

Tuutikki

Alltså. Ni vet Tuutikki? Är det en kvinna?

7 kommentarer:

Mia sa...

De här va inrtessant fråga! Jag har alltid tänkt att de ha vari en pojke... men i muminavsnitt så låter rösten ganska flickig! Och vad heter den här figuren på svenska har ju jag funderat! Int väl samma som på finska ??

Lina sa...

Jag har också alltid trott att det är en man, men så hörde jag hur han...eller hon låter och började fundera om jag kanske har fel.

Anonym sa...

Jepp, Tuutikki är en kvinna. Tove Jansson ha haft sin livspartner Tuulikki som förebild för karaktären.

Lina sa...

Där ser man. Då har man lärt sig något nytt.

Mia sa...

Men frågan kvarstår... heter hon de på svenska oxå ??

Lina sa...

Wikipedia säger att hon heter Too-ticki på svenska.

Du kunde testa det där google för annat än sjukdomar någon gång. Dår lär man sig sådant här sidu.

Mia sa...

Google. check!