lördag 18 februari 2012

Punkt

Klockan är bara 10 och jag har redan hunnit kina (alltså gräla) med Mr T om skrivregler.

Jag menar att man i en mening skriver datum på följande sätt. "På lördag 18.2 är Mr T ute och cyklar".

Mr T påstår å sin sida att mitt (rätta) sätt saknar en punkt efter 2:an. Han vill alltså att det skall stå "På lördag 18.2. är Mr T ute och cyklar". Dessutom hittade han en ljugsida på nättet som ger honom rätt. Bah!

Snälla säg att detta är något som finnen och internet har fått om bakfoten. Vi kan väl inte börja stoppa in punkter i tid och otid.

4 kommentarer:

Mr.T sa...

I WIN! :D

Fast jag vet inte om det gäller då man skriver på svenska... men åtminstone på finska ska det vara så.

Jag kan sånt där! (nåt ska man ha att vara stolt över eller hur?)

H. Punktkn...iparen

Mia sa...

Jag är rätt så säker på att MrT har fel. Åtm. ser det ju helgalet ut med punkten efter datumet!

fd lärare vid tvåspråkigt handelsläroverk sa...

Du följer SVENSK regel, medan han följer FINSK. För en gångs skull har båda rätt.

Lina sa...

Jippiii! You made my day.