torsdag 7 april 2011

Jehovas vittnen

Vittnena tycker tydligen att vi borde räddas från vårt förtappade liv för de har nu ringt på dörren 2x de senaste 2 veckorna. Igår kom en farbror med en inbjudan till en "viktig händelse" där man tydligen ska få svar på alla frågor! Det e inte såå illa utlovat. Kanske man borde gå ? Farbrorn var riktigt till sej i trasorna över att få dela ut sin inbjudan. Tyckte nästan litet synd om honom där han med sina ivriga fingrar grävde i sin portfölj att jag inte täcktes säga att han inte behöver besvära sej.

Söndagen 17 april kl.20.30 går detta tillfälle av stapeln, ifall nån av er är intresserad. Ni kan få min inbjudan!

1 kommentar:

Lina sa...

Jag undrar om samma gubbe hälsade på hos oss här en dag. Jag öppnade dock inte dörren. Kikade bara på honom i titthålet och konstaterade att det inte var någon jag kände.

Det fick mig dock att tänka på att nog är det konstigt att tv-licensgubbarna int kommer och hälsar på då man HAR betalt tv-avgiften. Tycker det skulle vara så trevligt att få svara "jo minsann" då de frågar om man betalat. Sen tänker jag mig att de skulle se på en med lite tårar i ögonen och ge en en klapp på axlen och säga att man är en reko typ. Men händer det? NEJ! Jag skall sluta betala. Basta!