torsdag 28 april 2011

Envisa hårstrån

Jag blir fruktansvärt irriterad av korta hårstrån som inte hålls bakom öronen och som faller ner i ansiktet och kliar min näsa. Speciellt om de gör det nattetid då jag går och vaggar litet barn till sömn. Då skulle man behöva minst fyra händer för att hålla tutten (alltså nappen) i munnen och barnet i armarna samtidigt som man kliar sig i ansiktet och irriterat sveper håret bakom öronen.

Varje gång detta händer blir jag irriterad på frissan som klippt mitt hår sist och skyller allt på henne!

Senaste natt funderade jag dock om det är dags att sluta hålla henne skyldig för att vissa hårstrån bara inte vill växa så här 3 månader efter klippet.

Eller är det att låta henne slippa undan för lätt? You tell me.

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag tycker hon kanske kunde sluta beskyllas. Stackarn har haft ditt agg mot sej flera månader nu.

Lina sa...

Men vems ÄR felet då undrar jag!

Mia sa...

Tja.. ditt eget som lät henne klippa kort?

Lina sa...

Well, well...Jag fortsätter nog irritera mig en stund till på henne iaf. Det känns liksom lite lättare då jag får tänka fula tankar om någon!