söndag 1 april 2012

Lillgammal tjuv?

Hittade två femmor på gatan. Framför oss gick en kille på typ 11 år. Antog att de var hans så jag ropade efter honom.

Jag: Har du tappat nå pengar?
Han: Nä....eeeller vänt får jag se.

Visade femmorna. Och se det visade sig att han kände igen dem!

Han: Oj...jå de är mina. Tack!

Så han fick pengarna.

Frågan som återstår är ju om han ljög mig rakt upp i ansiktet. Mr T menar att det är klart som korvspad att han gjorde det. Speciellt eftersom han efteråt ställde sig in genom att fråga vad vår kille heter och ännu till kontra med att det var ett fint namn.

Det blev ju inte riktigt rätt förra gången då jag tog femman jag hittade, men vete f-n om det blev rätt nu heller.

Nästa gång skall jag låta pengarna ligga!

3 kommentarer:

Mia sa...

Haha!!!!!!!!!!!!!! Nu blir jag jätte nyfiken på om han va ärlig :) Känns osäkert att en 11-åring sko ljuga åt en mamma med barnvagn.. Eller ?

Lina sa...

Ja jag vill ju liksom tro att han var ärlig. Kan en elvaåring ljuga till sig pengar av en främling?

Mr.T sa...

Han var en blivande con-artist!