onsdag 25 april 2012

15sr damsugarpåsar

Med lapp i handen där jag skrivit upp vårt damsugarmärke och modell (mitt minne är kort och det tar ändå 5min till torget från oss) styrde jag kosan till damsugarståmdet på marknaden i lördags. Först slängde damsugarpåsgubben fram några frågor till mej, precis som om jag skulle vara kunnig inom området. Trodde ju det räckte med att jag visste att jag ville köpa påsar, inte visste jag att jag dessutom borde veta vilken kvalitet jag ville ha på påsarna! Nåväl, gubben upplyste mej om att båda sorterna han hade att erbjuda var till samma pris. (Jag är osäker på om han lurade mej i detta skede...) Jag valde de som verkade bättre, otippat nog. Ett förvirrat ögonblick senare var jag 15damsugarpåsar rikare men 20e fattigare. En stund efteråt insåg jag att jag just köpt på mej ett livslångt lager av påsarna.

P.s. Senare måste jag fara tillbaka och byta påsarna eftersom de inte riktit satt som en smäck i vår damsugare. Men sedan fick jag rätta påsar med mej hem och ska härmed allltså slippa söka rätt på damsugarpåsar på en mycket lång tid framöver.

P.s2. Min syster påstår att man måste punga ut med 11kosingar för 3st damsugarpåsar vid en grön butik i staden. Jag väljer att tro på henne. (Även om deras damsugare ser lite flashigare ut än vår.. och därmed kanske har lite dyrare prislapp.)

3 kommentarer:

Lina sa...

1. Visst menar du daMMsugare?
2. Jag köpte 3 st rainbow påsar för 6,95. Räknade ut att du vann 1e/påse. Om du hinner använda dem alltså.
3. Det fanns också märkes påsar för 11 lucidorer men dem lämnade jag kvar i butiken.

Mia sa...

1.Jo. Jag menade oxå 15ST i rubriken.
2.Okej.. känna väl rätt så bra då. Jag ska DAMMSuga som bara den! Och byta påsar hejvilt!
3.Check!

Lina sa...

4. Och så menade du säkert ståndet och inte ståmdet.