söndag 24 juli 2011

Jakobsdagar

Jakobsdagar har varit precis som det ska va'.
Rödvin har avnjutits på Netti.
Ölstopet svalkade mina ben i värmen.
Nostalgin infann sig efter "en sväng" i skolparken.
Sandis blev alldeles exalterad över de gott doftande kläderna på en polsk snubbe. Hon ville veta vilket sköljmedel han använde.
Jaro visade vad de "har att koma me".
Lonkkun och cidern smakade vid öltältet, något som även de andra gästerna höll med om då dryckerna tog slut kring 12 snåret.
Det obligatoriska babe -spaningen väckte ett par enstaka fjärilar i magen. Olle men även Jakobstad erbjöd något för ögat.
Väckte fjärilar gjorde också första nerförsbacken i berg och dalbanan i gågatans simulator, Minken tyckte i efterhand att vi borde ha valt rally programmet istället.
Bitchen i Korv Görans kön prövade mina nerver, jag gav mig själv en mental klapp på axeln och berömde mig själv för min relativt goda anger management.
Promenaden till hemkvarteren 3 tiden gick förvånansvärt smidigt i sommarnatten.

Efter tre helt suveräna helger med terasshäng, kräftskiva och jakobsdagar spenderas inkommande helg i jobbets tecken. Helgen därpå är det ju redan TAKE OFF ;)
(ai just lööööööv to rub it in)

4 kommentarer:

Mia sa...

Ganska B om drickat tog slut vid öltältet!! :S Men i övrigt va de en lyckad Jakobsdagar iår. Rätt så lyckad sommar oxå för den delen. Och jajaaaa, rub it in!

Lina sa...

Jag känner att jag missat något nu när jag läser om berg-och-dal-banan på gågatan!

Vilket program hade ni valt då?

Lina sa...

Och vilket sköljmedel använde polacken?

Erika sa...

Drickat tog int helt slut, det fanns öl kvar, men det funkar int riktigt för mig.

Vi valde alltså berg- och dalbane programmet..istället för rally.

Jag tror inte han kom ihåg vilket sköljmedel det var. Han bjöd nog hem Sandis men hon for aldrig med, så vi får aldrig svar på den frågan.