söndag 1 maj 2011

Som solen juh!

Systerson Tvåår ville ha med mig på wc ida.

Kom och titta på mitt kisi, utbrast han.

Och snäll som jag är följde jag med. När han kissat färdig stutsade han ivrigt upp från pottan.

Systerson Tvåår: Titta vilken färg!
Jag: Ja det är gult.
Systerson Tvåår: JA! Som solen!!!

Vet inte om killen tror han är ensam om att ha solfärg på sitt urin, men om det är så så vill jag inte vara den som förstör hans illusion. Så länge man är stolt över sitt urin ska man få vara det. Det är i alla fall min filosofi.

4 kommentarer:

Mr.T sa...

It's the little things in life!
(He e hede engels som gäller)

Lina sa...

Right you are!

Mia sa...

Tänk att kunna vara stolt över lite kiss. De e int illa!

Anonym sa...

Jag vet en lillkille som pratade om månen när han sku o kissa. Ni kan ju tro att det tog ett tag före nån förstod vad han pratade om. Förklaringen var ju självklar när han visade att då halva pottan var full med kiss, liknade det ju en halvmåne :)

Pia