onsdag 18 maj 2011

Heja Marthorna

Två av mina silversmycken hade börjat se lite glåmiga och gråa ut, så jag drog fram smarta tips från martha förbundet. Verkligen bra bok! Alltså på riktigt. Nu är mina silversmycken riktit fina igen. Inte p.g.a att jag tog fram boken, men av tipset jag fick därifrån. Aluminiumbitar i en burk, matsoda och hett vatten är lösningen!

Jag vet allt om fläckborttagning nu när jag läst boken. Ex.Gräsfläckar - Stryk ett tunt lager tandkräm på fläcken, låt torka och tvätta sedan som vanligt. Gräsfläckar kan oxå rengöras med denaturerad sprit (Sinol).

Hör av er till mej om ni har besvärliga fläckar. Jag lovar ej att tvätta dem men jag kan stå till handa med tips!

2 kommentarer:

Lina sa...

Jag glömmer alltid bort att titta i denna förtäffliga bok då jag har en besvärlig fläck eller andra hushållsproblem. Ska genast putsa upp mina smycken!

Mia sa...

Jaaa. Den e SÅ bra! DU måst damma av den och låta den stå framme.