torsdag 5 maj 2011

Katter

Som bekant är jag ju ingen fan av katter. En stycke katt kan vara okej (på avstånd!) men flera katter är bara äckligt. Här i veckan gick jag och en kompis förbi ett hus där det satt minst två katter i varje fönster. Jag skojar inte. Jag får rysningar bara av tanken på hur de liksom kryllar där inne och flyger på en direkt man sätter sin fot innanför dörren. Hua!

Detta fick mig dock osökt att tänka på min systeryster som lillgammalt sa att "det är PINSAMT med katter i bur" när hon var runt tre äpplen hög. Var hon stött på katterna i bur vet jag tyvärr inte, men pinsamt var det.

Själv tycker jag däremot att katter i bur är den bästa sortens katter.

Tänk så olika man kan tycka!

4 kommentarer:

Erika sa...

Ska vi köra igång fobiträning, desensitisering? Vi kan se det som ett experiment. Jag kan inte garantera att du blir botad men jag skulle säkert lära mig massor :)

Lina sa...

Kör till. Bara det inte innebär att jag måste ha något med katter att göra!

Erika sa...

Tyvärr, det kan jag inte lova.
Men vi kan börja med att titta i kattböcker, sen kan du komma till vårt och titta på två IRL, följande steg att du pajar dem och som sista kan vi fara till kusinen som föder upp norska skogskatter, där finns typ 15 kissekatter som vi kan gosa med ;)

Lina sa...

Steg ett och två kan jag stå ut med. Det sista kommer jag aldrig att klara. Lika bra att ge upp projeketet med en gång tror jag.