onsdag 2 mars 2011

Den om att få saker gjorda

När sonen var ca.5månader och åt piltti-burkar så hände en gång en olycka och vi fick banan-mango puré kring hela köket. Visst städade vi undan då genast men efter en tid (ca.1år) upptäckte jag att en fläck hade lämnat uppe i taket. Jag hoppas att det inte bara är jag som blir hemmablind och inte får ändan ur... för denna fläck har varit där till dags datum!! Jag vet, det är lite äckligt. Men idag, helt plötsligt när jag gick omkring här hemma så slogs jag av nåt, energi? och tog tag i saken och puts VÄCK, fäcken kom bort!

Nu kanske ni tycker att det här inte är nåt att blogga om. Men där har ni fel. När jag allt mellan varven tar itu med dylika saker så är det värt att berätta!



Före bild
Efter bild - ett fäckfritt tak!



Nu kan ju någon (Lina) tycka att det blev lite råddigt med bilderna och bildtexterna. Och det har hon så rätt i, men SÅ långt räckte inte energin att jag kunde få det ändrat när det inte funkade första gången. Nån hejd på energi-flödet!


H. En som ibland får saker gjorda

4 kommentarer:

Hade nog sett fläcken! :) sa...

Duktig flicka! Vi är alla omåtligt imponerade. Keep up the gööd work.

Lina sa...

Jag är också imponerad. Så pass att layouten inte stör mig alls.

Mia sa...

Hade du faktiskt sett fläcken??? Är det fler som sett den och tänkt att vi är "äckliga familjen" ???

Lina: Jag är chockad. Du måste vara djupt impad eller så har du genomgått personlighetsförändring i samband med förlossningen...

Lina sa...

Men lite funderar jag ju om killen faktiskt åt pilttiburkarna! Skulle det inte ha varit tillräckligt med innehållet liksom?