lördag 25 augusti 2012

Gratis är gott

Kom att tänka på att jag minsann haft ekonomiskflyt denna sommar. Eller vad sägs om:

1. Var och hämtade ett HM-paket från R-kiosken en dag. När jag skulle ta mitt paket och gå gav kassatanten en fazers chokladplatta åt mig. Gav. Gratis. (Kan vara en orsak bakom föregående inläggs klapp på magen).

2. Lunchade under Jakobs dagar på en restaurang i stan. Eller skulle ha lunchat. Men jag fick aldrig min mat. Mitt sällskap (Mia) däremot hann både få och äta upp sin mat innan vi för fjärde gången gick för att klaga. Resultat: 40€ presentkort till samma ställa. Gratis är ju gott.

3. Fyndade en bilstol i prima skick för en femma på Juthbackamarknad. Nästan gratis ju.

4. Ja och så gick jag ju och vann en vinflaska också!

Flyt mina vänner. Flyt!

4 kommentarer:

Erika sa...

Inte illa!
Snart hittar du säkert en sedel på marken också :)

Lina sa...

Fast dom låter jag ju ligga nu förtiden. Eller skänker bort till lögnaktiga barn som syns tills i närheten.

Mia sa...

Men...varför fick du en FAzers platta ?? Och va de svärmor som var i farten ??

Lina sa...

Den var en ny flicka som gav den. Hon sa att de fått från fazer att dela ut! Och jag var inte sen att ta emot.