fredag 5 augusti 2011

Flugor

Vet ni det där när man ska bryta lös en banan från en klase och så går två bananer sönder i skaftet liksom, och så vill man bara ha den ena så man lämnar den andra öppen i fruktskålen? Vet ni?

Det är så man samlar på sig sådana där små och irriterande fruktflugor. Från att inte alls finnas i vårt kök fanns där plötsligt massor.

Så, what's a modern människa to do? Jo man googlar ju förstås. "Hur får man bort äckliga fruktflugor som invaderat mitt kök". Eller något i den stilen.

Sirap, vinäger och diskmedel svarade Google. Och nu stinker köket vinäger istället. Hata vinäger! (Jag är ju ingen britt ändå.)

Men där sprattlar de små liven i alla fall. Eller kanske inte så mycket sprattlar som drunkar.

4 kommentarer:

Erika sa...

Jag brukar lägga den söndriga bananen i kylskåpet.
Varför använde du int sirap? E du så special att du har vinäger hemma men inte sirap :)

Lina sa...

Men jag använde ju sirap ju. Sirap, vinäger och diskmedel. Så sku man tydligen göra. Och det fungerade ju. I am well happy.

Söndrig banan i kylskåpet. Check! Ska göra det nästa gång. Absolut. Det skall jag.

Och speciell de e jag. Tackar som frågar :)

Erika sa...

Ai, man måsta göra de så invecklat.
Undrar om int de sku ha räckt me sirap, testa det nästa gång så vet jag!

Lina sa...

Jag testade att smeta lite sirap på kanterna då det var några som envist höll sig där istället för att gå och drunkna. Tänkte att de skulle fastna dit. Men se den gubben gick inte.