torsdag 14 februari 2013

Fiskpinnar och sushi

Ikväll när var och handlade gick jag förbi en äldre herreman som stod vid frysdisken och stank. Eftersom han bara stod och hängde, chillade samtidigt som han förpestade luften för alla som gick förbi, gick jag runt på andra sidan frysdisken för att bättre kunna se vad han sysslade med. Karln spelar cool samtidigt som han tar upp ett paket fiskpinnar ur frysen, öppnar det och börjar se så där småskyldig ut. Han väntar ett tag, räknar säkert till 20 och kollar runt sig för att se ifall han är iakttagen. Jag vet inte ifall det är mina FBI-skills eller faktumet att karl är så berusad, men iallafall märker han mig inte, utan han tar en fiskpinne i näven och tar en stor tugga. Fight and flight- mekanismen sätter igång hos mig, jag skippar fighten och väljer att gå till kassan (som bara är några meter bort), betala mina egna inköp och informera kassa"tanten". 5 sekunder senare blir mannen eskorterad mot utgången av en väktare. Själv stack jag hem och gjorde sushi.
Undrar om han fick med sig några fiskpinnar?


1 kommentar:

Lina sa...

Haha! Frysta fiskpinnar. Mums!