söndag 8 juli 2012

Sammanträffanden

Nån vecka innan jag skulle på resa hade mor min varit på loppis. Där hade hon fyndat en pocket åt mig som jag tog med mig på resan. Jag började läsa i flygplanet och efter några kapitel hittade jag en papperslapp mellan sidorna. Det visade sig vara ett kvitto från Relay, en kiosk som säljer tidningar och böcker och som finns på många flygplatser. Boken hade tydligen inhandlats år 2005, på inte mindre än Aeropuerto de Alicante! Hur sjukt är inte det? Där sitter jag med boken i handen på väg dit var den inhandlats 7 år tidigare!!!

2 kommentarer:

Lina sa...

Hur sjukt som helst ju! Jag menar verkligen HUR SJUKT SOM HELST. Tänk så myket som ska klaffa för att något sådan skall hända. Att just din mamma besöker just det där loppiset den där tiden då boken finns där, för att ge den till just dig som är på väg just till det där stället. Så osannolikt att jag baxnar!

Anonym sa...

Coolt :)

y